Detta hände för cirka 5 år sedan. Min man har fått försämrad hörsel, men han fick stor hjälp genom landstinget och de möjligheter de har genom olika hörselapparater. Så han påbörjade en resa med olika prover och fick så småningom (nästan) helt perfekta hjälpmedel. Han har fått hörapparater som kan kopplas till bluetoth så att han kan svara på telefonsamtal trådlöst bland annat. Det enda problemet det är ju att alla ljud förstärks.
Men nu kommer vi till detta som kunde ha orsakat en smärre äktenskapskris, vi har ju nu firat guldbröllop med råge, så vi klarade av denna "kris" också. Det var ju så att maken fick gå på ett antal besök för att fixa dessa hjälpmedel och då kom han hem till sin hustru (det är jag som bokför alla småposter i vår ekonomi) och då står det att han har besökt Horcentralen - ja, vilken äktenskapskris detta kunde ha orsakat!! Visserligen så var kostnaden per besök vid den tiden
100 kr (besök till sköterska), så det kunde väl vara ett acceptabelt nöje, för maken var som sagt mycket glad och nöjd efter besöken.
Men efter detta så har Hörcentralen hos oss bytt namn till Hörselenheten - det kanske inte var så trevligt för personalen att få höra att de jobbade på Horcentralen?
Så kan det gå när vi får ett dataalfabet som inte accepterar å, ä och ö.
Great blog post, thanks for sharing.